Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia dostosowany jest do każdej grupy wiekowej, godzin pracy przedszkola od 6.00 do 16.30 i jest zgodny z nową podstawą programową.
Przedstawia się następująco:
6.00-8.00
Przychodzimy do przedszkola, bawimy się dowolnie w kącikach zainteresowań, rysujemy, podejmujemy zabawy niekierowane konstrukcyjno-manipulacyjne, tematyczne, słuchamy bajek, utrwalamy umiejętności, ćwiczymy indywidualnie i z pomocą pani, samodzielnie organizujemy sobie zabawę i korzystamy z przestrzeni do zabaw.
8.00-8.15
Uczestniczymy w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych.
8.15-8.30
Przygotowujemy się do śniadania, sprzątamy zabawki, myjemy ręce.
8.30 -9.00
Zjadamy śniadanie, kulturalnie spożywamy posiłek, wykonujemy czynności sanitarno – higieniczne.
9.00-10.00
Uczestniczymy w zajęciach kierowanych, zorganizowanych, według planów w oparciu o podstawę programową, uczestniczymy w zajęciach: malujemy, lepimy, liczymy, rysujemy, wycinamy, śpiewamy, tańczymy, bierzemy udział w przeróżnych zabawach konstrukcyjnych, gimnastycznych, badawczych, polegających na przeżywaniu, doświadczaniu, badaniu i eksperymentowaniu.
10.00 – 11.15
Wychodzimy do ogródka przedszkolnego, obserwujemy przyrodę, prowadzimy zabawy badawcze, uczestniczymy w wycieczkach i spacerach po najbliższej okolicy, bawimy się na placu zabaw.
11.15-11.30
Przygotowujemy się do obiadu, porządkujemy salę, wykonujemy czynności samoobsługowe i higieniczne w toalecie.
11.30-12.00
Zjadamy obiad.
12.00-14.00
Odpoczywamy po obiedzie przy relaksacyjnej muzyce, uczestniczymy w zabawach z kolegami i koleżankami wg własnych pomysłów i zainteresowań, utrwalamy wiadomości zdobyte na zajęciach, słuchamy bajek , uczestniczymy w zajęciach rozwijających aktywność twórczą i różne formy ekspresji, praca z dzieckiem słabym i zdolnym; (5-latki, 6-latki).
12.00- 14.00
Odpoczywamy - leżakujemy uczymy się rozbierać i ubierać, słuchamy spokojnej muzyki lub czytanych przez nauczyciela bajek; (3- latki, 4-latki).
14.00-14.15
Przygotowujemy się do podwieczorku.
14.15-14.30
Zjadamy podwieczorek.
14.30-16.30
Uczestniczymy w zabawach kierowanych i niekierowanych, ruchowych, bawimy się dowolnie w kącikach zainteresowań, utrwalamy nasze umiejętności, praca indywidualna (praca z dzieckiem słabym i zdolnym) porządkujemy klasę, rozchodzimy się do domu.