O nas
Informacja o Przedszkolu Miejskim Nr 14- tekst łatwy do czytania i rozumienia.pdf
Charakterystyka placówki
Przedszkole Miejskie Nr 14 w Pabianicach przy ul. Odrodzenia 10 jest placówką publiczną działającą od 1964 roku. Przedszkole usytuowane jest przy spokojnej ulicy na osiedlu Piaski, w pobliżu Dworca Kolejowego oraz przystanków autobusowych i tramwajowych, przez co dostęp do naszej placówki jest dogodny dla rodziców i opiekunów.
Budynek przedszkola jest typowym, wolno stojącym obiektem przeznaczonym wyłącznie na pobyt dzieci. Pomieszczenia przedszkola są jasne, przestrzenne, urządzone estetycznie i funkcjonalnie. Przy każdej sali znajduje się łazienka. Na parterze znajdują się trzy sale do zabaw –zajęć dydaktycznych, gabinet dyrektora i zmywalnia. Piętro to również dwie sale zabaw, sala gimnastyczna wyposażona w sprzęt do ćwiczeń (obecnie zaadoptowana na salę przedszkolną), pokój nauczycielski, księgowość, kuchnia i magazyn żywnościowy. W niskiej kondygnacji znajduje się szatnia, gabinet logopedyczny i terapii pedagogicznej oraz pomieszczenia gospodarcze. Przedszkole otoczone jest dużym ogrodem przedszkolnym z wieloma gatunkami drzew i krzewów, gdzie dzieci mile i bezpiecznie spędzają czas, korzystając ze sprzętów do zabaw. Prowadzone są w nim również zajęcia ruchowe i okolicznościowe uroczystości przedszkolne.
Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.00 do 16.30. Przygotowane jest na przyjęcie 150 dzieci przydzielonych do sześciu grup wiekowych.
W godzinach od 8.00 do 13.00 realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego, która jest bezpłatna.
Przedszkole funkcjonuje na podstawie statutu. Tekst statutu jest udostępniony dla rodziców na stronie internetowej i na terenie przedszkola.
Program rozwoju przedszkola zakłada tworzenie placówki otwartej na potrzeby rodziców i dzieci. Realizujemy to przez: organizowanie zajęć wyzwalających aktywność i samodzielność dzieci, udoskonalanie współpracy z rodzicami oraz przepływ informacji między domem rodzinnym a przedszkolem.
Zapewniamy dobrą opiekę i wychowanie dzieci oraz naukę w atmosferze akceptacji. Wspomagamy rozwój dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami, tworzymy przyjazną i serdeczną atmosferę. Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo. Przygotowujemy je do przeżywania sukcesu i radzenia sobie z porażkami. Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci. Jesteśmy otwarci na współpracę z rodzicami. W naszym przedszkolu podejmujemy działania, które pomagają zmniejszyć stres przyszłych wychowanków i rodziców prowadząc dni adaptacyjne. Prowadzimy działania wychowawcze, profilaktyczne, proekologiczne i prozdrowotne. Wszystkie treści wplatane są w codzienną pracę z dziećmi i realizowane poprzez różne formy: zajęcia organizowane, zabawy dowolne, dyżury, prace użyteczne, akcje, uroczystości, spotkania, pogadanki, wycieczki, wystawy, pokazy, czynności samoobsługowe, itp. W celu poprawy bezpieczeństwa pobytu dziecka w przedszkolu opracowaliśmy procedury bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu. Oferta edukacyjna przedszkola jest bardzo szeroka – prowadzimy działania logopedyczne, opiekujemy się dziećmi wymagającymi wsparcia na zajęciach z terapii pedagogicznej i prowadząc zajęcia kompensacyjno- wyrównawcze w grupach. Rozwijamy zdolności i zainteresowania, promujemy umiejętności dzieci w środowisku lokalnym (wystawy, występy artystyczne, konkursy), dbamy o całościowy rozwój dziecka oraz wzbogacamy formy współpracy z rodzicami (uroczystości, zajęcia otwarte, pogadanki, czytanie bajek, przedstawienia teatralne w wykonaniu rodziców, zebrania, prelekcje).
Na terenie placówki nasi wychowankowie mają możliwość udziału w zajęciach dodatkowych, takich jak: taniec towarzyski, język angielski, taniec dyskotekowy, piłka, plastyka.
Sukcesem naszego przedszkola jest bardzo dobra opinia na terenie miasta, dzieci dobrze przygotowane do szkoły oraz dobrze układająca się współpraca ze środowiskiem i instytucjami działającymi na rzecz naszego przedszkola.
Przedszkole Miejskie nr 14 jest placówką, która dba o wszechstronny, harmonijny rozwój każdego dziecka.